Thursday, June 23, 2022

අවුලක් නැතුව පවුලක් මුළු රට කෑවා







 





අවුලක් නැතුව පවුලක් මුළු රට කෑවා

පෙර දිග ලෝකයේ බැබලුණ මුතු ඇටය
තිබුණා කලක් එහි අප කදිමට හිටිය
හොඳටම කරන්නට නිරිඳෙකු ආ හැටිය
රට ගොඩ ගන්න බැරි ලෙස වලකට වැටිය
සිවු වසරක් ගෙවී වසරක් ලබන විට
රජ උණ හැදෙන්නට විය එරට දන හට
පරසක්වලින් ගෙන්වා ගත්ත එකෙකුට
පුම්බා හුලං උඩ ඇරිය හැටි කදිමට
පිම්බූ රූප තුරුලට අරන් ඉඹ ගෙන
හමුවූ විටදි තෙරපී අත බදාගෙන
රට බේරා දෙන්න කියමින් අඞා ගෙන
සුකොමළ ළන්දු පෙරමග දිග ඇදී ගෙන
කවදත් රටේ ගො/න් ජනයා ගැන දන්නා
උන් රිසි පරිදි ඇද බාමින් ගජ බින්නා
අවුරුදු හැත්ත ගණනක් කරකවමින්නා
කියපු දේම ආයෙත් රස කර පෙන්නා
'බලය මට දෙන්න රැක දෙන්න පුරවර
මගෙම රජයකුත් මට ඕන මේ වර
තුනෙන් දෙක තමයි දැන් අඩුව ඇති බර
විස්ස තිබුණොතින් මවමි මං සුරපුර'
උගුර කඩාගෙන වියතුන් කෑ ගෑවා
කියපු දේට රට වැසියන් මත් වූවා
මෙහෙම කියා උන් හැම බලයට ආවා
රට වැසියන්ට උන් හිටි තැන් නැති වූවා
වසර දෙකක් ගිය තැන ඒ මහවිරුවා
වෙන කවුරුත් නෙවේ මං හොඳටම කෙරුවා
කියමින් අලුත් යුගයට පියමං කෙරුවා
වැසියන් ටිකෙන් ටික ගෙන මහමග මැරුවා
පඹයෙකු වගේ වෙලකට සකුණ එළවන
වැනි වැනි වැරදි දැන දැන අරන් තීරණ
මට වැරදුනා කියමින් අඞන කාරණ
අසමින් තවම ඇත දන කිළුටු සෝදන
දවුලක් බැඳන් රට තොට අඞහැර පෑවා
හවුලක් හදන් හොඳ හැටියට රඟ පෑවා
නගුලක් නැතුව මුන් හැම කදිමට හෑවා
අවුලක් නැතුව පවුලක් මුළු රට කෑවා
(Thanks to Marvin Meyer for the photo on Unsplash)

1 comment: